Show simple item record

dc.contributor.authorHalse, Lise Lillebrygfjeld
dc.date.accessioned2023-10-12T09:35:12Z
dc.date.available2023-10-12T09:35:12Z
dc.date.created2020-08-17T11:29:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHalse, Lise Lillebrygfjeld. Forelesningen minutt for minutt – et essay om filmede forelesninger. I: Digital samhandling : Fjordantologien 2020, Halvorsen, Lars Julius; Stokken, Roar; Rogne, Wenke Mork; Erdal, Ivar John (red.), 336-353. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.isbn978-82-15-03739-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096023
dc.description.abstractFilmopptak av forelesninger har av mange institusjoner blitt sett på som et tiltak som svar på etterspørsel etter digitalisering i høyere utdanning, og som et virkemiddel til å gjøre studenters studiehverdag mer fleksibel. Basert på tidligere studier og erfaringer fra Høgskolen i Molde argumenterer jeg i dette essayet for at filmede forelesninger kan føre til redusert oppmøte og studentinvolvering, som dermed kan påvirke situert læring negativt. Nøkkelord: filmede forelesninger, videoforelesning, sosiokulturell læring, situert læringen_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofDigital samhandling : Fjordantologien 2020
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18261/9788215037394-2020-18
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleForelesningen minutt for minutt – et essay om filmede forelesningeren_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber336-353en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215037394-2020-18
dc.identifier.cristin1823553
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal