Browsing Brage HiM by Author "Bachmann, Kari Elisabeth"
Now showing items 1-6 of 6
-
Developing self-efficacy through an extra preparatory school year: Lower secondary students’ perspectives on teacher support
Hungnes, Tonje; Bachmann, Kari Elisabeth; Bjerke, Annette Hessen (Peer reviewed; Journal article, 2022)Quantitative and qualitative data have rarely been combined to offer a rich portrait of how self-efficacy develops in a specific context. We responded to this limitation by investigating students’ experiences of an extra ... -
Elevers opplevelse av å delta i en ikke-anonym undersøkelse om læringsmiljø og mobbing : erfaringer med bruk av Spekter-undersøkelsen i videregående skole
Hungnes, Tonje; Bachmann, Kari Elisabeth (Peer reviewed; Journal article, 2020)Mange norske skoler har tatt i bruk Spekter-undersøkelsen. Spekter er en ikke-anonym digital undersøkelse som anvendes i arbeidet med å forebygge og håndtere mobbing. Frem til nå har verktøyet vært omtalt og diskutert fra ... -
En casestudie om forebyggende mobbearbeid
Bachmann, Kari Elisabeth; Hungnes, Tonje; Haug, Peder; Groven, Gøril (Peer reviewed; Journal article, 2020)Hva gjør skoler som har lykkes med å etablere en mobbeforebyggende praksis, og bidrar til et trygt og godt læringsmiljø? Innsikt i suksessfaktorer kan inspirere andre skoler i hvordan de organisererer sitt forebyggende ... -
Hvordan lage gode samhandlingsforløp for utsatte barn og unge : normaliseringsprosessteori som redskap til å forstå implementeringsprosesser
Bachmann, Kari Elisabeth; Nerland, Sølve Mikal Krekvik; Skrove, Guri Kaurstad; Hungnes, Tonje; Groven, Gøril (Peer reviewed; Journal article, 2020)I denne artikkelen anvender vi normaliseringsprosessteori (NPT) som et kvantitativt analyseredskap i evalueringen av implementeringen av en ny intervensjon. Vi viser på denne måten hvordan NPT kan brukes for å analysere ... -
Karakterer i orden og atferd - Historiske perspektiver og nåtidige forståelser
Myhre, Eivind (Master thesis, 2020) -
Organisasjonslæring i barneskolen: En casestudie av digital kompetanse og undervisning etter covid-19 hjemmeskolen
Ragnarsøn, Malin (Master thesis, 2021)