Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWelde, Morten
dc.contributor.authorBråthen, Svein
dc.contributor.authorRekdal, Jens Ludvig
dc.contributor.authorZhang, Wei
dc.date.accessioned2021-05-10T13:11:41Z
dc.date.available2021-05-10T13:11:41Z
dc.date.created2016-11-10T14:36:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-82-93253-55-6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2754718
dc.description.abstractRapporten ser på hvordan bompenger blir behandlet i planlegging av og i samfunnsøkonomiske analyser av vegprosjekter. Vi søker å belyse den empiriske balansen mellom innkrevingskostnader og avvisingstap ved bompengefinansiering på den ene siden, og kostnaden ved offentlig finansiering på den andre, i fire utvalgte prosjekter. Studien finner at bruken av bompenger ikke er satt ut fra hensynet til en slik balanse. Effektene av bompenger er i liten eller ingen grad inkludert i analysene av prosjekter som inkluderes i Nasjonal transportplan. Som vi viser i de fire caseprosjektene, kan dette føre til at netto nytte blir fremstilt uriktig.
dc.language.isonoben_US
dc.publisherEx ante akademisk forlagen_US
dc.relation.ispartofConcept rapport
dc.relation.ispartofseriesConcept rapport;49
dc.titleFinansiering av vegprosjekter med bompenger : behandling av og konsekvenser av bompenger i samfunnsøkonomiske analyseren_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber148en_US
dc.source.issue49en_US
dc.identifier.cristin1399202
cristin.unitcode211,4,0,0
cristin.unitnameAvdeling for logistikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel