Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBachmann, Kari Elisabeth
dc.contributor.authorHungnes, Tonje
dc.contributor.authorHaug, Peder
dc.contributor.authorGroven, Gøril
dc.date.accessioned2023-10-11T06:23:43Z
dc.date.available2023-10-11T06:23:43Z
dc.date.created2020-12-09T12:58:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPaideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 2020, (20), 71-84.en_US
dc.identifier.issn1904-9633
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3095656
dc.description.abstractHva gjør skoler som har lykkes med å etablere en mobbeforebyggende praksis, og bidrar til et trygt og godt læringsmiljø? Innsikt i suksessfaktorer kan inspirere andre skoler i hvordan de organisererer sitt forebyggende mobbearbeid. Gjennom et casestudie belyser denne artikkelen hva som kjennetegner arbeidet til to skoler som har etablert et systematisk og forebyggende arbeid med læringsmiljøet. Dette sees i lys av teori og forskning om mobbing som argumenterer for at et godt læringsmiljø har størst betydning for å forebygge mobbing, og at faktorer på ulike nivå påvirker læringsmiljøet. Artikkelen viser at spesielt fem områder fremstår som viktige: langsiktig satsing på læringsmiljø, gjennomgående vekt på forebygging, informasjonsflyt mellom ansatte, fokus på å bygge tillit mellom lærer og elev og på brukerinvolvering.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/130122
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEn casestudie om forebyggende mobbearbeiden_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber71-84en_US
dc.source.journalPaideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksisen_US
dc.source.issue20en_US
dc.identifier.cristin1857930
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal