Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorØstby, May
dc.contributor.authorHøium, Kari
dc.contributor.authorBromstad, Thrine M. Nøst
dc.contributor.authorHurlen, Yngvar Bjarne
dc.contributor.authorBrevik, Randi
dc.contributor.authorGiskemo, Claus A.
dc.contributor.authorKlintwall, Lars
dc.date.accessioned2015-09-04T09:17:15Z
dc.date.available2015-09-04T09:17:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-7692-198-0 (elektronisk)
dc.identifier.isbn978-82-7962-197-3 (trykt)
dc.identifier.issn1894-4078
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/298733
dc.description.abstractStudien redegjør for et 10 ukers individuelt tilpasset leseopplæringsprogram, med bruk av positiv miljøtilrettelegging og systematisk lydering som metode for en 8 år gammel elev med Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). Prosedyren innebærer en trinnvis tilnærming fra visuell og auditiv gjenkjenning av bokstaver til selvstendig lesing under optimale motivasjonsbetingelser. Målet var leseferdigheter tilnærmet nivået som forventes på 3. klassetrinn. Resultatene er oppmuntrende og tiltaket illustrerer hvordan det kan jobbes intensivt og systematisk over en kort periode for å gi et ekstra løft i ferdigheter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Molde, Vitenskapelig høgskole i logistikknb_NO
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotat;2015:3
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectLeseferdigheternb_NO
dc.subjectLyderingnb_NO
dc.subjectMotivasjonsbetingelsernb_NO
dc.subjectTegnøkonominb_NO
dc.subjectADHDnb_NO
dc.title"Jeg ønsker å lese bedre!" : intensiv leseopplæring for en elev med ADHDnb_NO
dc.typeWorking papernb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge