Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Hege
dc.contributor.authorØstby, May
dc.date.accessioned2015-09-23T09:07:49Z
dc.date.available2015-09-23T09:07:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-82-7962-200-0
dc.identifier.issn1894-4078
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/301373
dc.description.abstractStudien tar for seg en fleksibel, nettstøttet deltidsutdanning i vernepleie ved Høgskolen i Molde. De fleste studentene var over 30 år og hadde liten erfaring med IKT-verktøy. Målet med studien var å få kunnskap om studentenes opplevelse av egne IKT-ferdigheter. Spørreskjemaundersøkelse ved oppstart og ett år etter, viste stor framgang. Samtidig strevde mange med grunnleggende tekstbehandling og funksjoner i Fronter. Studentene hadde lært gjennom hjelp fra andre, og ved å hjelpe medstudenter. Også studenter som rapporterte at de selv strevde, hjalp andre studenter. Det var manglende sammenheng mellom hva de faktisk mestret og egen beskrivelse av mestring. I tillegg til IKT-opplæring må utdanningen tilrettelegge for bevisstgjøring av egen mestring/mestringstillit og på at IKT-ferdigheter tilegnes og forbedres ved å øve.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Molde - Vitenskapelig høgskole i logistikknb_NO
dc.relation.ispartofseriesArbeidsnotat;2015:2
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.title"Mulig det finnes en angreknapp?" : mestringstillit og IKT-kompetanse hos den voksne deltids vernepleierstudentnb_NO
dc.typeWorking papernb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge