dc.contributor.author | Bakken, Hege | |
dc.contributor.author | Østby, May | |
dc.date.accessioned | 2015-09-23T09:07:49Z | |
dc.date.available | 2015-09-23T09:07:49Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7962-200-0 | |
dc.identifier.issn | 1894-4078 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/301373 | |
dc.description.abstract | Studien tar for seg en fleksibel, nettstøttet deltidsutdanning i vernepleie ved Høgskolen i
Molde. De fleste studentene var over 30 år og hadde liten erfaring med IKT-verktøy. Målet med studien var å få kunnskap om studentenes opplevelse av egne IKT-ferdigheter.
Spørreskjemaundersøkelse ved oppstart og ett år etter, viste stor framgang. Samtidig strevde mange med grunnleggende tekstbehandling og funksjoner i Fronter. Studentene hadde lært gjennom hjelp fra andre, og ved å hjelpe medstudenter. Også studenter som rapporterte at de selv strevde, hjalp andre studenter. Det var manglende sammenheng mellom hva de faktisk mestret og egen beskrivelse av mestring. I tillegg til IKT-opplæring må utdanningen tilrettelegge for bevisstgjøring av egen mestring/mestringstillit og på at IKT-ferdigheter tilegnes og forbedres ved å øve. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Molde - Vitenskapelig høgskole i logistikk | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat;2015:2 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.title | "Mulig det finnes en angreknapp?" : mestringstillit og IKT-kompetanse hos den voksne deltids vernepleierstudent | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |