Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHalse, Lise Lillebrygfjeld
dc.date.accessioned2023-10-12T09:35:12Z
dc.date.available2023-10-12T09:35:12Z
dc.date.created2020-08-17T11:29:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHalse, Lise Lillebrygfjeld. Forelesningen minutt for minutt – et essay om filmede forelesninger. I: Digital samhandling : Fjordantologien 2020, Halvorsen, Lars Julius; Stokken, Roar; Rogne, Wenke Mork; Erdal, Ivar John (red.), 336-353. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.isbn978-82-15-03739-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096023
dc.description.abstractFilmopptak av forelesninger har av mange institusjoner blitt sett på som et tiltak som svar på etterspørsel etter digitalisering i høyere utdanning, og som et virkemiddel til å gjøre studenters studiehverdag mer fleksibel. Basert på tidligere studier og erfaringer fra Høgskolen i Molde argumenterer jeg i dette essayet for at filmede forelesninger kan føre til redusert oppmøte og studentinvolvering, som dermed kan påvirke situert læring negativt. Nøkkelord: filmede forelesninger, videoforelesning, sosiokulturell læring, situert læringen_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofDigital samhandling : Fjordantologien 2020
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18261/9788215037394-2020-18
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleForelesningen minutt for minutt – et essay om filmede forelesningeren_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber336-353en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215037394-2020-18
dc.identifier.cristin1823553
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal