dc.contributor.author | Halse, Lise Lillebrygfjeld | |
dc.date.accessioned | 2023-10-12T09:35:12Z | |
dc.date.available | 2023-10-12T09:35:12Z | |
dc.date.created | 2020-08-17T11:29:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Halse, Lise Lillebrygfjeld. Forelesningen minutt for minutt – et essay om filmede forelesninger. I: Digital samhandling : Fjordantologien 2020, Halvorsen, Lars Julius; Stokken, Roar; Rogne, Wenke Mork; Erdal, Ivar John (red.), 336-353. Universitetsforlaget | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-82-15-03739-4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3096023 | |
dc.description.abstract | Filmopptak av forelesninger har av mange institusjoner blitt sett på som et tiltak som svar på etterspørsel etter digitalisering i høyere utdanning, og som et virkemiddel til å gjøre studenters studiehverdag mer fleksibel. Basert på tidligere studier og erfaringer fra Høgskolen i Molde argumenterer jeg i dette essayet for at filmede forelesninger kan føre til redusert oppmøte og studentinvolvering, som dermed kan påvirke situert læring negativt. Nøkkelord: filmede forelesninger, videoforelesning, sosiokulturell læring, situert læring | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartof | Digital samhandling : Fjordantologien 2020 | |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.18261/9788215037394-2020-18 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Forelesningen minutt for minutt – et essay om filmede forelesninger | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 336-353 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/9788215037394-2020-18 | |
dc.identifier.cristin | 1823553 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |